درباره ی وبلاک
با کلیک بر روی هر یک از موضوعات بالا وارد بخش مربوطه شوید.
منتظر نظرات خوب شما عزیزان هستیم.
منبع:asanteb.com
مهارت های ده گانه زندگی، مهارتی است که گریزی از آموختن آن نیست. در این نوشتار به اهداف آموزش مهارت های زندگی می پردازیم. با ما همراه باشید.
یک روانشناس اجتماعی در مورد مهارتهای زندگی میگوید: این مهارتها شامل تواناییهایی است که به ما کمک میکند درموقعیتهای گوناگون، درست رفتار کنیم، به طوری که بتوانیم با دیگران برای حل مسائل پیش آمده در زندگی ارتباط مناسب و بهدور از خشونت داشته باشیم.
منبع:rasekhoon.net
عنوان مقاله: بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر خلاقيت دانش آموزان
|
چکیده: زمينه: امروزه، خلاقيت يکي موضوعات مهم و کانون توجه صاحب نظران حوزه آموزش وپرورش است. پرورش خلاقيت در دانش آموزان در چارچوب برنامه هاي درسي و حتي فوق برنامه از اهداف مدارس و نهادهاي تربيتي است. |
منبع:sid.ir
لبخند زدن در ارتباطات نقش بسیار مهمی داردو فردی که مهارت ارتباطی خوبی داشته باشد می تواند از آن حداکثر استفاده را ببرد.خیلی از مسائل ساده مثل لبخند زدن در ارتباطات اثرات بی نظیری در کیفیت زندگی افراد دارد.اجرا کردن همین مسائل ساده که همه احساس می کنیم بلدیم ، نیاز به تلاش دارد.یکی از بهترین ابزارها برای برقراری ارتباط موثر ،لبخند زدن است.بدون شک همه ما معجزه لبخند را در روابط تجربه کرده ایم .کسانی که همیشه لب های خندان را در ارتباط دارند برای شما حس بهتری ایجاد می کنند و ناخودآگاه دوست دارید با آنها باشید.در این مقاله می خواهیم در مورد اثرات لبخند بر روابط ،با شما عزیزا ن مطالبی را به اشتراک بگذاریم.
منبع:ayoobshahabi.com
برای مشاهده و دانلود با کیفیت عکس کلیک کنید.
منبع:motamem.org
در متون روانشناسی، مفهوم مهارت های اجتماعی به صورتهای مختلف تعریف شده است. برای مثال هالینگر مهارت های اجتماعی را عبارت از مهارت هایی می داند که برای داشتن ارتباط مثبت با دیگران و پذیرش توسط آنها ضروری هستند،
منبع:ncema.ir
کتاب مهارت معلمی
نویسنده : قرائتی، محسن
ناشر : مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن
تعداد صفحات : 288ص.
دانلود کتاب:کلیک کنید
منبع:noorshop.ir
شرح: مشکلاتی که حل نمی شوند می توانند بر سلامت ما تاثیر بگذارند. اگر در طول زمان، یک مسئله کوچک حل نشود، می تواند تبدیل به مساله ای بزرگ شود به طوری که ما در انتها احساس درماندگی، استرس یا حتی افسردگی و ناامیدی خواهیم کرد. مطالعات نشان داده اند که حل مسئله مزایای خاصی دارد که عبارتند از:
Øعملکرد بهتر در مدرسه
Øروابط بهتر با دوستان و خانواده پاعتماد به نفس بیشتر
Øرضایت بیشتر از زندگی
تعداد اسلاید: ۲۱
فرمت: pdf
چگونه مهارت گوش دادن را تقویت کنیم ؟
گوش دادن مهارت و ابزاری برای یادگیری و آموزش است. همان گونه که کودکان خواندن و نوشتن را یاد می گیرند ، لازم است گوش دادن را نیز بیاموزند.
اگر هنگامی که معلم درس می دهد، کودکان با دقت به سخنان و گفته های او توجه کنند، هم مطالب را بهتر به یاد می سپارند ، و هم بیشتر آنها را به یاد می آورند ، افزون بر این ، گوش دادن فعال موجب نوشتن و بیان درست واژگان و عبارت ها می شود.
منبع:mehcom.com
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست صمیمی با روسای دانشگاههای کشور همچنین با بیان اینکه فناوری ارتباطات لازمه توسعه علمی است،گفت: نباید از تحولات فناوری روز فاصله گرفت و بجای بستن؛ جوانان باید برای تعامل درست با فناوریهای فردا آماده شوند.
منبع:eghtesadonline.com
امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، بهترین و کاملترین مهارتهای زندگی را به مخاطبان خود آموزش می دهد. از نظر ایشان ندانستن ارزش خویش و نداشتن مهارت خودآگاهی، زمینه ی نابودی شخص را فراهم می کند و با اتخاذ تصمیمات مناسب و خلاقانه، آینده خود را تضمین کرد و از هر اشتباه و لغزش به دور بود. خودآگاهی در حقیقت توانایی شناخت خود و آگاهی از ویژگی ها، نقاط ضعف و قوت، تمایلات، ترسها و انزجارهای خویش است.
منبع:shafaqna.com
مهارتهایی که باید در کسب آنها بکوشید، بستگی به علایق، تواناییها و استعداد شما و همچنین اهداف شغلی و منابع موجود دارد. اما با وجود نامشخص بودن وضعیت اقتصادی پیش رو، دستیابی به مهارتهایی که برای پیشرفت و آینده شغلی شما مفید خواهد بود، بسیار حیاتی است .
منبع:iranianpath.com
در مباحث مهارت زندگی، منظور از مسئله عبارت است از پدیده و واقعیتی که به عنوان مشکل یا امری، انسان را دچار شرایط ناسازگارانه یا ضعف و درماندگی در زندگی می کند که ممکن است جنبه ی فردی، خانوادگی و یا اجتماعی داشته و دارای ریشه و منشاء درونی یا بیرونی باشد. در مقاله مهارت حل مسئله از نظر قرآن پس تعریف آن به دیدگاه قرآن کریم در این باره خواهیم پرداخت.
منبع:salamat.life
عنوان مقاله:مهارتهاي اجتماعي و مشكلات رفتار كودكان پيش دبستاني ايراني
نویسنده:عبدي بهشته
چکیده:
با هدف اندازه گيري مهارتهاي اجتماعي، مشکلات دروني سازي شده و مشکلات بروني سازي شده براساس تفاوتهاي جنس در کودکان، والدين (n=1001) و مربيان 518 (n=284)دختر و 483 پسر (3 تا 5 ساله)، به فرمهاي والد و مربي نظام رتبه گذاري مهارتهاي اجتماعي (گرشام و اليوت، 1990) پاسخ دادند. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان دادند که بر حسب رتبه گذاري والدين و مربيان، در زير مقياسهاي مهارتهاي اجتماعي (همياري، خودمهارگري و مسووليت پذيري) و مشکلات دروني سازي شده (غمگيني، افسردگي و تنهايي) دختران رتبه هاي بالاتر از پسران به دست آوردند. پسران در مقايسه با دختران، رتبه هاي بالاتري در زيرمقياس مشکلات بروني سازي شده (پرخاشگري، مهار ضعيف خلق و بحث با ديگران) کسب کردند. رتبه گذاري والدين براي نمره هاي جرات ورزي در دختران و پسران تفاوت معناداري را نشان نداد.
منبع:www.sid.ir
از:علی اکبر حسن زاده
ناشر: نشر پلک
منبع:ketabrah.irمهارت فکر کردن
سال هاست که همه متخصصان تلاش کرده اند به ما مهارت «نه» گفتن را یاد بدهند اما شاید به جای مهارت «نه» گفتن لازم باشد مهارت بهتر و کارآمدتری را یاد بگیریم که پیش نیاز «نه» گفتن است و آن هم مهارت فکر کردن است!
این از آن مهارت هایی است که پای درس امام حسین(علیه السلام) می شود به خوبی آن را یاد گرفت. اما چطور؟
همه مادرها و پدرها بدون شک دوست دارند فرزندانشان، میل به خوبیها داشته باشند. در این میان ترغیب و توجه بچهها به نماز و نمازخواندن و اهمیت دادن آنها به خواندن نماز مورد توجه والدین است.
منبع:www.parsnews.com
منبع:http://ahlolbait.ir