درباره ی وبلاک
محمدطاها رحمانی در رشته رسانه و فضای مجازی و گرایش وبلاگ توانست در این فراخوان ملی رتبه اول کشوری را کسب کند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزشوپرورش با اعلام این خبر گفت:
در این دوره از رقابتهای فراخوان ملی پرسش مهر 19 که با حضور بیش از 2 میلیون نفر رشته شرکتکننده در سطح کشور برگزار شد، 250 نفر از دانشآموزان و معلمان سراسر کشور بهعنوان رتبههای برگزیده فراخوان انتخاب شدند. تعداد دانشآموزان منتخب 120 نفر و تعداد فرهنگیان منتخب 130 نفر است. به گزارش معاونت رسانه و ارتباطات آموزشوپرورش ، علیرضا کاظمی، با اشاره به اهمیت این فراخوان اظهار کرد: در نوزدهمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری که در سال تحصیلی جاری برگزار شد ، پرسش ریاست جمهوری در اولین روز مهرماه طرح، و دانشآموزان و معلمان در 20 رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات در سطح نواحی و شهرستانها ارائه کردند. وی ادامه داد: در این فراخوان آثار برگزیدگان مرحله منطقه و شهرستان به دبیرخانههای استانی ارسال و پس از ارزیابی در این مرحله، برترینها به دبیرخانه کشوری تحویل میشود. کاظمی از مشارکت بیش از دو میلیون نفر در این فراخوان خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری تحصیلی از بین تعداد شرکتکننده در مرحله آموزشگاه، پس از برگزاری مراحل ارزیابی منطقهای و استانی، حدود 5 هزار اثر منتخب از استانها به دبیرخانه کشوری ارسال شد. وی افزود: در پایان این مسابقات 252 نفر از دانشآموزان و معلمان بهعنوان برگزیدگان نهایی انتخاب و در مرحله کشوری در 11 تیرماه 98 از آنها تجلیل میشود. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش سؤال رئیسجمهور در نوزدهمین دوره فراخوان پرسش مهر را مهارتآموزی عنوان و اعلام کرد: در این فراخوان، رئیسجمهور از دانشآموزان سؤال کردند: «در سال گذشته چه مهارتهایی را در مدرسه آموختید و چه انتظاراتی در این زمینهدارید. دانشآموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آنان در زمینه مهارتآموزی کمک کرد و به نظر آنان کدام مهارتها بیشتر برای آینده زندگی آنان مفید بوده و به کار میآید.» وی خاطرنشان کرد: در جشنواره امسال دانشآموزان و معلمان در رشتهها و گرایشهای مختلفی از جمله؛ بخش فرهنگی با زیرمجموعه رشتههای ادبی (سخنوری، شعر و داستان کوتاه)، رسانه و فضای مجازی(وبنوشت)، و در بخش هنری با زیرمجموعههای هنرهای دستی و تجسمی، گرافیک (تصویرسازی، پوستر و عکاسی)، طراحی، نقاشی و خوشنویسی(نستعلیق، شکستهنستعلیق، نسخ و ثلث)، نقاشیخط و در بخش هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه (مستند، داستانی و پویانمایی)، نمایشنامهنویسی (ویژه فرهنگیان) و هنرهای آوایی (سرود همگانی تلفیقی و سرود همگانی محلی) به ارائه اثر در این فراخوان پرداختند. وی در پایان اضافه کرد: با هماهنگی بهعملآمده با صندوق کارآفرینی امید وابسته به نهاد ریاست جمهوری تسهیلات 10 میلیون تومانی برای رتبههای اول و7 میلیون تومانی برای رتبههای دوم و5 میلیون تومانی برای رتبههای سوم اختصاص مییابد.
مهارت های ده گانه زندگی، مهارتی است که گریزی از آموختن آن نیست. در این نوشتار به اهداف آموزش مهارت های زندگی می پردازیم. با ما همراه باشید.
یک روانشناس اجتماعی در مورد مهارتهای زندگی میگوید: این مهارتها شامل تواناییهایی است که به ما کمک میکند درموقعیتهای گوناگون، درست رفتار کنیم، به طوری که بتوانیم با دیگران برای حل مسائل پیش آمده در زندگی ارتباط مناسب و بهدور از خشونت داشته باشیم.
منبع:rasekhoon.net
لبخند زدن در ارتباطات نقش بسیار مهمی داردو فردی که مهارت ارتباطی خوبی داشته باشد می تواند از آن حداکثر استفاده را ببرد.خیلی از مسائل ساده مثل لبخند زدن در ارتباطات اثرات بی نظیری در کیفیت زندگی افراد دارد.اجرا کردن همین مسائل ساده که همه احساس می کنیم بلدیم ، نیاز به تلاش دارد.یکی از بهترین ابزارها برای برقراری ارتباط موثر ،لبخند زدن است.بدون شک همه ما معجزه لبخند را در روابط تجربه کرده ایم .کسانی که همیشه لب های خندان را در ارتباط دارند برای شما حس بهتری ایجاد می کنند و ناخودآگاه دوست دارید با آنها باشید.در این مقاله می خواهیم در مورد اثرات لبخند بر روابط ،با شما عزیزا ن مطالبی را به اشتراک بگذاریم.
منبع:ayoobshahabi.com
در متون روانشناسی، مفهوم مهارت های اجتماعی به صورتهای مختلف تعریف شده است. برای مثال هالینگر مهارت های اجتماعی را عبارت از مهارت هایی می داند که برای داشتن ارتباط مثبت با دیگران و پذیرش توسط آنها ضروری هستند،
منبع:ncema.ir
چگونه مهارت گوش دادن را تقویت کنیم ؟
گوش دادن مهارت و ابزاری برای یادگیری و آموزش است. همان گونه که کودکان خواندن و نوشتن را یاد می گیرند ، لازم است گوش دادن را نیز بیاموزند.
اگر هنگامی که معلم درس می دهد، کودکان با دقت به سخنان و گفته های او توجه کنند، هم مطالب را بهتر به یاد می سپارند ، و هم بیشتر آنها را به یاد می آورند ، افزون بر این ، گوش دادن فعال موجب نوشتن و بیان درست واژگان و عبارت ها می شود.
منبع:mehcom.com
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در نشست صمیمی با روسای دانشگاههای کشور همچنین با بیان اینکه فناوری ارتباطات لازمه توسعه علمی است،گفت: نباید از تحولات فناوری روز فاصله گرفت و بجای بستن؛ جوانان باید برای تعامل درست با فناوریهای فردا آماده شوند.
منبع:eghtesadonline.com
امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، بهترین و کاملترین مهارتهای زندگی را به مخاطبان خود آموزش می دهد. از نظر ایشان ندانستن ارزش خویش و نداشتن مهارت خودآگاهی، زمینه ی نابودی شخص را فراهم می کند و با اتخاذ تصمیمات مناسب و خلاقانه، آینده خود را تضمین کرد و از هر اشتباه و لغزش به دور بود. خودآگاهی در حقیقت توانایی شناخت خود و آگاهی از ویژگی ها، نقاط ضعف و قوت، تمایلات، ترسها و انزجارهای خویش است.
منبع:shafaqna.com
مهارتهایی که باید در کسب آنها بکوشید، بستگی به علایق، تواناییها و استعداد شما و همچنین اهداف شغلی و منابع موجود دارد. اما با وجود نامشخص بودن وضعیت اقتصادی پیش رو، دستیابی به مهارتهایی که برای پیشرفت و آینده شغلی شما مفید خواهد بود، بسیار حیاتی است .
منبع:iranianpath.com
در مباحث مهارت زندگی، منظور از مسئله عبارت است از پدیده و واقعیتی که به عنوان مشکل یا امری، انسان را دچار شرایط ناسازگارانه یا ضعف و درماندگی در زندگی می کند که ممکن است جنبه ی فردی، خانوادگی و یا اجتماعی داشته و دارای ریشه و منشاء درونی یا بیرونی باشد. در مقاله مهارت حل مسئله از نظر قرآن پس تعریف آن به دیدگاه قرآن کریم در این باره خواهیم پرداخت.
منبع:salamat.life
مهارت فکر کردن
سال هاست که همه متخصصان تلاش کرده اند به ما مهارت «نه» گفتن را یاد بدهند اما شاید به جای مهارت «نه» گفتن لازم باشد مهارت بهتر و کارآمدتری را یاد بگیریم که پیش نیاز «نه» گفتن است و آن هم مهارت فکر کردن است!
این از آن مهارت هایی است که پای درس امام حسین(علیه السلام) می شود به خوبی آن را یاد گرفت. اما چطور؟
همه مادرها و پدرها بدون شک دوست دارند فرزندانشان، میل به خوبیها داشته باشند. در این میان ترغیب و توجه بچهها به نماز و نمازخواندن و اهمیت دادن آنها به خواندن نماز مورد توجه والدین است.
منبع:www.parsnews.com
خجالت، کمرویی و عدم توانایی ارتباط صحیح با دیگران میتواند زندگی اجتماعی و حرفهای ما را به مخاطره بیندازد. با پیروی از این ۱۲ استراتژی، میتوانیم مهارتهای اجتماعی خود را بهبود داده، با اعتماد به نفس بیشتری وارد اجتماع شویم و ارتباطات مؤثری با دیگران داشته باشیم.
منبع:sabzeroshan.com
دوست داشتن مهارت است ، مهارت ها یادگرفتنی هستند. ما از رابطه پدر و مادرمان با یکدیگر ، رابطه خواهر و برادرهایمان با هم و با پدر و مادر و روابط خانوادگی و روابط موجود در اجتماع ،دوست داشتن را یاد می گیریم.
منبع:fa.babaktavatav.com
جوهره اصلی وجود انسان را فکر و اندیشه او تشکیل میدهد و تفکر خلاق میتواند موجب هدایت و راهبری انسانها شود. در مقاله مهارت تفکر خلاق از نظر قرآن با یکی دیگر از مهارت های زندگی از نظر قرآن و اسلام آشنا می شویم.
منبع:salamat.life
ما برای تصاحب شغل بهتر یا داشتن زندگی با آسایش بیشتر، به دنبال کسب ” مهارت “ جدید در زمینه های مختلف و موردنظر خود می رویم . برای به دست آوردن این مهارت ها باید ابتدا آموزش ببینیم و برای یادگیری آنها ، به صورت پیوسته وبی وقفه ، تکرار و تمرین داشته باشیم . مثلا برای یادگیری مهارت رانندگی با استفاده از آموزش توسط مربی و تکرار و تمرین ما ، تبدیل به یک راننده خواهیم شد که صلاحیت دریافت گواهینامه رانندگی را پیدا می کند .
منبع:sabzeroshan.comبهترین چیزها در دنیا رایگان هستند اما به این معنی نیست که دستیابی به آنها آسان است و به تلاش، عرقریختن و پشتکار نیاز ندارد.این مساله بهخصوص در مورد یادگیریمهارتهای اساسی در زندگی مصداق دارد.
منبع:yjc.irتهران- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دست مدیران و معلمان مدارس برای هر گونه خلاقیت در مهارت آموزی به دانش آموزان دوره ابتدایی باز است، گفت: این معاونت بسته پیشنهادی در اختیار معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور درباره مهارت آموزی دانش آموزان ارائه کرده اما الزام آور نیست.
منبع:irna.ir
امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، بهترین و کاملترین مهارتهای زندگی را به مخاطبان خود آموزش می دهد. از نظر ایشان ندانستن ارزش خویش و نداشتن مهارت خودآگاهی، زمینه ی نابودی شخص را فراهم می کند و با اتخاذ تصمیمات مناسب و خلاقانه، آینده خود را تضمین کرد و از هر اشتباه و لغزش به دور بود.
منبع:shafaqna.com
عنوان مقاله:
بررسي ميزان دستيابي نوجوانان ايراني به مهارت هاي زندگي
|
چکیده:
امروزه علي رغم تغييرات عميق فرهنگي و تغيير در شيوه هاي زندگي، بسياري از افراد خصوصا نوجوانان فاقد توانمندي ها و مهارت هاي لازم و اساسي براي رويارويي با مشکلات پيش رو هستند. يادگيري مهارت هاي زندگي، افراد را براي مواجهه موثر با مسايل و چالش هاي زندگي و غلبه بر تنش ها و نيز بروز رفتارهاي سازگارانه آماده مي کند. يادگيري مهارت هاي زندگي توسط نوجوانان به دليل تغييرات خاص سني آنان ويژگي هاي مربوط به آن داراي اهميت و ضرورت ويژه اي است. لذا اين تحقيق به دنبال اين بوده است که نوجوانان ايراني چه ميزان به مهارت هاي زندگي دست يافته اند.
جامعه آماري تحقيق، دانش آموزان راهنمايي تحصيلي کل کشور و نمونه آماري 940 نفر بوده است که به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي از 18 شهر مربوط به 6 استان کشور انتخاب شدند. نتايج اجراي پرسشنامه محقق ساخته نشان داد که تقريبا در همه مقوله هاي مربوط به مهارت هاي زندگي ميزان دستيابي نوجوانان کمتر از شاخص متوسط است و در بسياري از مقوله ها بين ميزان دستيابي نوجوانان دختر و پسر تفاوت معني داري وجود ندارد؛ و بطور کلي نظام تعليم و تربيت عمومي کشور در دستيابي به اهداف مربوط به آموزش مهارت هاي زندگي موفق نبوده است.
منبع:sid.ir
سن قانونی برای به رسمیت شناخته شدن بلوغ در کشور ما و بسیاری کشور های دیگر ۱۸ سال است. اما مشخص است که بلوغی که قانون مد نظر دارد با بلوغ فکری که یک فرد بالغ را از یک فرد نابالغ متمایز می کند متفاوت است. انتظاراتی که از یک فرد ۱۸ ساله می رود می تواند از فرهنگی به فرهنگ دیگر و حتی خانواده ای به خانواده ی دیگر کاملاً متفاوت باشد، اما برخی مهارت ها را می توان بایسته هایی در نظر گرفت که هر فرد ۱۸ ساله برای موفقیت در زندگی، باید تا این سن در وجود خود پرورش داده باشد. در نظر داشتن این موارد هم برای والدین و هم برای خود نوجوانان بسیار مفید واقع می شود.
منبع:digiato.com
توانایی انجام رفتار سازگارانه و مثبت به گونه ای که فرد بتواند با چالش ها و ضروریات زندگی روزمره خود کنار بیاید. برای کسب این مهارت ها باید در طول زندگی به تدریج درس هایی را بیاموزیم و به کار بندیم که ما را در مسیر موفقیت همراهی کند. اما هرچه یادگیری این موارد دیرتر انجام شود، احتمال موفقیت و زندگی بهتر هم برای شخص کمتر می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با بیست درسی که باید پیش از سی سالگی بیاموزیم آشنا شوید.
منبع:yjc.ir
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: " برنامه ویژه مدرسه" بر اساس رویکرد فرهنگی تربیتی و با تاکید بر آموزش های مهارت محور و بسط گشتره فعالیت های پرورشی در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه از پایه چهارم تا پایه نهم به اجرا در می آید.
منبع:pana.ir
گاهی اوقات، مهارت حل مسئله (Problem-Solving) را با مهارت تصمیم گیری(Decision-Making) مترادف و هممعنی فرض میکنند.البته از آنجا که نامگذاریها قراردادی هستند، نمیتوانیم بگوییم این کار قطعاً درست یا قطعاً نادرست است. با این حال، وقتی این دو عنوان را از یکدیگر تفکیک میکنیم، باید مشخص کنیم که چه تفاوتی بین آنها قائل هستیم.
منبع:motamem.org
هفت مهارت سواد رسانه ای
برای سواد رسانه ای هفت مهارت کلیدی وجود دارد. این مهارت ها ابزاری اند که ما در رویارویی با پیام ها و پردازش اطلاعات به کار می بریم. در ادامه هریک از مهارت ها جداگانه ارائه می گردد. هنگامی که تنها یک مهارت را به کار می بندیم، به ندرت به مشکلی برمی خوریم. این مهارت ها اغلب در ترکیب متنوع با یکدیگر و با ترکیب های متفاوتی به کار می روند.
منبع:medialit.blog.ir
قطعاً مردم ایران - به ویژه نسل جدید - از نظر فرهنگی به حدی از بلوغ و آگاهی رسیده اند که بخواهند در کنار سواد رسمی ، مهارت های زندگی را نیز یاد بگیرند زیرا کاملا مشخص است که سواد مدرسه و دانشگاه، به درد خواندن و نوشتن و چهار عمل اصلی می خورد و در بهترین حالت در صورت تطابق رشته تحصیلی با شغل، در خدمت کار است و نه همه زندگی.
منبع:asriran.com
مهارت در فرهنگ دهخدا به معني زيرکي و رسايي در کار و استادي و زبردستي است. فرهنگ فارسي معين هم مهارت را ماهر بودن در کاري، زبردست بودن، استادي و زبردستي تعريف کرده است. مهارتها اغلب 2 دسته است؛ مهارتهاي حوزه عموميو مهارتهاي حوزه تخصصي براي مثال در حوزه کاري، بعضي از مهارتهاي عمومي ميتوانند شامل مديريت زمان، کار گروهي، رهبري، خودجوشي و خودانگيزشي و...باشند
منبع:payamesemnan.com
در دنیا امروز تفکر نقادانه دیگر مفهوم ناآشنایی نیست. مردم همه جا در مورد آن حرف میزنند، از دانشگاه گرفته تا محل کار، از جوامع پیشرفته گرفته تا فرقههای کوچک. اهمیت تفکر انتقادی امروزه بیشتر از هر زمان دیگری مورد بررسی قرار گرفته است. نقادانه فکر کردن، خِرد جدیدی در دنیای مدرن است که میتواند توانایی فرد را در آنالیز کردن مسائل روزمره منعکس کرده و منتهی به تصمیم گیری درست شود. تفکر انتقادی، استعداد خاصی نیست که همراه فرد متولد شود، بلکه این نوع طرز تفکر نیاز به تمرین و تلاش دارد. با وجود اینکه رشد این مهارت در تمام دنیا سرعت شگفت انگیزی گرفته است، اما هنوز تعداد زیادی از افراد هستند که نمیدانند چطور باید تفکر انتقادی را در خود پرورش دهند.
منبع:asriran.com
« زندگی با قرآن» برای همه کسانی است که می خواهند در زندگی پرهیاهوی معاصر موفق باشند« زندگی با قرآن» برای همه کسانی است که میخواهند در زندگی پرهیاهوی معاصر موفق باشند.آشنایی و شناخت مهارتهای زندگی با قرآن، برنامهای جامع برای ایجاد تغییری پایدار و مادام العمر است، مشروط به اینکه آنها را به دقت بیاموزیم و به دیگران تعلیم دهیم.
منبع:aftabir.com
زمانی استفاده از عبارتهای «دانش» و »یادگیری»در همه سازمانها و برای همه انسانها، رواج داشت. اما اگر دقت کرده باشید این روزها، استفاده از کلمات »مهارت» و «توانمندی»، رونق پیدا کرده و متداول شده است.
مهارتهای اجتماعی مهارتهایی هستند که از آنها بهمنظور برقراری ارتباط و تعامل با یکدیگر استفاده میکنیم. این تعاملات میتوانند بهصورت کلامی و غیرکلامی، از طریق حرکات و اشارات بدن، زبان بدن و ظاهر شخصی ما اتفاق بیفتند.ما انسانها موجودات اجتماعی هستیم که راههای بسیاری برای انتقال پیامهای خود که شامل افکار و احساساتمان هستند، ایجاد کردهایم.
توانایی مهارت مقابله با هیجان های منفی فرد را قادر می سازد تا ظرفیتهای لازم مورد نیاز تشخیص اضطراب و هیجان های منفی در خود و دیگران را بوجود آورد و با آگاهی از نحوه تأثیر هیجان های منفی بر رفتار و اعمال خود و عواقب ناشی از آن، به مقابله و غلبه مؤثر بر آنها بپردازد.
منبع:salamat.life
آیا می خواهید کودکتان تابستان را با تماشای تلویزیون، بازیهای کامپیوتری یا شکایت کردن از نبود کاری برای انجام دادن، سپری کند؟
کسب و کار تابستانه می تواند راهی سرگرم کننده برای تشویق خلاقیت و اعتماد به نفس کودکتان باشد.
فعالیت هایی مثل راه اندازی کسب و کار تابستانه صرفا برای بدست آوردن پول نیست. شروع کسب و کار، تجربه ارزشمندی از زندگی را برای کودکان فراهم می کند، به علاوه بسیاری از مهارت های کاربردی مانند سازماندهی، مدیریت پول، حل مشکلات و ارتباطات را در کودکان ایجاد میکند.
منبع:modirinfo.com
برقراری ارتباط موثر یکی از مهم ترین مهارت های زندگی است که هر کسی باید برای بهبود آن تلاش کند. اگر شما هم نیاز به بهبود این مهارت برای زندگی اجتماعی و یا تسلط در سخن وری برای بیان ایده ها در محیط کار خود دارید، در ادامه مطلب برخی نکات ضروری برای ایجاد یک ارتباط موثر را شرح می دهیم.
منبع:digiato.com
هیجان چیست؟
هیجان کلمه اي است که در روانشناسی براي بیان تمام حالات احساسی و روانی مثبت و منفی و علایم جسمانی و روانی همراه آن به کار می رود. برخی هیجان ها عبارتند از: خشم، ترس، عشق و محبت، تنفر، امید، نا امیدي، نگرانی، احساس حقارت، غرور، غم و اندوه، شادي، تعجب، شرم، پشیمانی، دلسوزي و ...
مهارتهایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد برای کسب موفقیت در کسب و کار کوچک خود، چه باید کرد؟ در اینجا 8 مهارت که در کارآفرینان موفق مشترک است را بیان میکنیم
کنترل خشم کودکان نیازمند آموزش مهارت است. همه ما تجربه خشم و عصبانیت داشته و حتی بعضی اوقات پرخاشگری و خشونت هایی از خود بروزداده ایم. بنابراین، عجیب نیست که کودکان در برابر ناکامی هایشان پرخاشگری کنند شاید بتوانیم بگوییم که عصبانیت بخشی از عنصر مدنیت امروزه است. کودکان عصبانیت خود را به گونه های مختلف ابراز می دارند.
منبع:bamom.net
مهارت آموزی به دانش آموزان در نظام های آموزشی نوین بیش از نمره و معدل اهمیت دارد. دانش آموزان با مهارت یابی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر آماده شوند.
منبع:fanoosedu.ir
مهارتها، معجون کار و دانش آموزههای اسلامی بر آن است تا انسان کامل بسازد. از این رو، قرآن کتاب هدایت است و هر چند که در آن، از علوم و معارف بسیاری سخن به میان آمده است؛ اما همه آنها در راستای هدایتگری قرآن است. اگر آیات قرآنی گاه به توصیف چیزی چون نیکی میپردازد، با سبک و سیاق خاصی به طرح موضوع میپردازد تا نشان دهد که یک کتاب آموزشی صرف نیست، بلکه هدف آن تزکیه و پرورش آدمی است.
منبع:kayhan.ir
مدیرکل دفتر فنی و حرفهای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تاکید این وزارتخانه بر مهارتآموزی در مدارس، گفت: بیشتر افرادی که برای مهارت آموزش مراجعه میکنند، فارغ التحصیلان دانشگاهها هستند و با توجه به این موضوع، مهارتآموزی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاشها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و....
منبع: www.leader.ir